پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228472
بزک‌کنندگان ديروز آمريکا حالا مي‌گويند عصباني نشويد
تاریخ انتشار : 1396/05/07 10:10:25
نمایش : 1502
روزنامه‌هاي زنجيره‌اي بزک‌کننده توافق با آمريکا طي دو سال گذشته، اين بار در مقابل نقض پياپي و گسترده برجام از سوي آمريکا و اعمال تحريم‌هاي گسترده مي‌گويند نبايد واکنش جدي به نقض برجام نشان دهيم چون آمريکا مي‌خواهد ما عصباني شويم و برجام را به هم بزنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه‌هايي مانند بهار، وقايع‌اتفاقيه، ابتکار و... در تحليل‌هاي مشابهي ادعا کرده تحريم‌هاي جديد آمريکا «دامي براي برجام» و «دام آمريکا براي خروج ايران از توافق هسته‌اي» است. روزنامه بهار نيز با توجيه تحريم‌هاي آمريکا نوشت: «تحريم‌هاي جديد در حوزه‌هايي است که به دلايل گوناگوني مذاکره و گفت‌وگو درباره آنها از سوي مقامات ايراني ممنوع اعلام شده و اساسا دستگاه ديپلماسي کشور امکان مانور کافي در آن حيطه‌ها را نداشته است.»

اين ادعاها در حالي است که آمريکا در برجام متعهد شده از اقداماتي که موجب هراس سرمايه‌گذاران خارجي شده، اجتناب کند.

در عين حال بايد از اين رسانه‌هاي بزک‌کننده آمريکا پرسيد که آمريکا، کدام تحريم را اعمال ‌کند نقض برجام محسوب مي‌شود؟ اگر محدوديت صدور ويزاي آمريکا براي کساني که به ايران مسافرت کنند و تمديد قانون ايسا و سپس اعلام انواعي از تحريم‌ها عليه شرکت‌ها و اتباع ايراني و مصادره  2 ميليارد دلاري اموال ايران در اروپا و نهايتا تصويب گسترده‌ترين تحريم‌هاي تاريخ به بهانه برنامه موشکي و حقوق‌بشر و تروريسم، عملا برجام را از خاصيت مي‌اندازد يا خير؟ به عبارت ديگر اگر قرار باشد، تحريم‌ها لغو نشده، با حجم بيشتري بازگردد، پس ارزش توافق به چيست و چرا انواع امتيازهاي هسته‌اي واگذار شده است.

ادعاي اينکه نبايد در مقابل نقض برجام و تحريم‌هاي آمريکا عصباني شويم، مانند اين است که دزدها اموال خانه کسي را سرقت کنند اما برخي اعضاي خانواده بگويند دزدها مي‌خواهند ما را عصباني کنند و ما هم عصباني نمي‌شويم؛ بگذار هر چه مي‌خواهند ببرند!

کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html